dbs ziekenhuizen

  • Annemieke

    Dag,

    Ik ben op zoek naar documentbeheersystemen die in ziekenhuizen gebruikt worden. Heeft u informatie over een dergelijk systeem of een adres waar ik informatie hierover kan opvragen?

    Bedankt!

  • Roelof Moorlag

    Sorry voor de late reaktie, ik vernam pas vandaag van het bestaan van dit forum.

    Het AZG in groningen maakt gebruik van Lexign Keyfile, dit is een zeer compleet DMS. Documenten (papier of digitaal) kunnen hier op een eenvoudige manier in worden opgeslagen en geindexeerd. Toegang tot de documenten kan bv. via een webbrowser als internet explorer.

    Ik weet dat OGD in Delft ook een applicatie hebben gemaakt voor de gezondheidszorg maar deze (TopZorg) is niet op hun site terug te vinden, wellicht is het (nog) niet in productie. Ik heb de applicatie zien werken:

    De diverse medewerkers die toegang nodig hebben tot de gegevens van een client krijgen bijvoorbeeld alleen toegang tot de gegevens die relevant zijn voor hun functie. Een zorgcoordinator krijgt bv. veel meer informatie dan een fysiotherapeut. Het is dus veel meer dan alleen een opslagmedium.

    Succes,

    Roelof