Structuur document management systeem

  • Armand

    Hallo,

    Ik ben werkzaam op de automatiseringsafdeling van een groot bedrijf in het noorden van het land. Op dit moment hou ik mij bezig met document management. Binnen de onderneming is gekozen voor domino.doc van lotus/ibm als tools voor DM.

    We hebben al meerdere implementaties bij verschillende groepen achter de rug. Al deze deze projecten hebben een sterke bottum-up benadering gehad. We hebben gemerkt dat dit betekend dat als je de project leden/gebruikers hun gang laat gaan er zeer complexe structuren ontstaan. Dit heeft als gevolg dat het bouwen van de domino.doc library veel tijd kost en dat in de toekomst het beheer op de library veel tijd en geld gaat kosten.

    Ik ben daarom op zoek naar en generieke structuur van indeling, profiling en autorisaties, die het mogelijk maakt om op een snelle manier DM in te voeren tegen redelijke kosten op lange termijn.

    Zijn er lezer van dit forum die ook met deze problematiek worstelen en misschien middelen of technieken kennen die kunnen helpen.

    Met vriendelijke groet

    Armand

  • Willem Heerlien

    Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd om te zeggen dat een andere applicatie beter zo zijn.

    Ga eens kijken bij http://www.uarchive.com

    Het is een volledig IP georienteerde dienst in plaats van een softwareprogramma.

    Als Application Service Provider stelt Uarchive haar applicatie ter beschikking in ruil voor een maandelijkse vergoeding gebaseerd op het daadwerkelijke gebruik.

    Klanten hoeven dus geen investeringen te doen in hard- en software, met alle bijkomende implementatie en onderhoudskosten.

  • Databeest

    Beste Armand,

    Ik loop stage bij een bedrijf dat een eenvoudige en effectieve oplossing biedt voor de door jou omschreven situatie. Je kunt me hierover bellen op 030 2512833 of mailen.

    Vriendelijke groeten,

    Erik

    Armand schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik ben werkzaam op de automatiseringsafdeling van een groot

    > bedrijf in het noorden van het land. Op dit moment hou ik mij

    > bezig met document management. Binnen de onderneming is

    > gekozen voor domino.doc van lotus/ibm als tools voor DM.

    >

    > We hebben al meerdere implementaties bij verschillende

    > groepen achter de rug. Al deze deze projecten hebben een

    > sterke bottum-up benadering gehad. We hebben gemerkt dat dit

    > betekend dat als je de project leden/gebruikers hun gang laat

    > gaan er zeer complexe structuren ontstaan. Dit heeft als

    > gevolg dat het bouwen van de domino.doc library veel tijd

    > kost en dat in de toekomst het beheer op de library veel tijd

    > en geld gaat kosten.

    >

    > Ik ben daarom op zoek naar en generieke structuur van

    > indeling, profiling en autorisaties, die het mogelijk maakt

    > om op een snelle manier DM in te voeren tegen redelijke

    > kosten op lange termijn.

    >

    > Zijn er lezer van dit forum die ook met deze problematiek

    > worstelen en misschien middelen of technieken kennen die

    > kunnen helpen.

    >

    > Met vriendelijke groet

    >

    > Armand

  • Monique Selij

    Armand,

    Wat dacht je van het inkopen van een dergelijk systeem. Dit blijkt vaak goedkoper en de leverancier van een document management systeem heeft hier al jaren over nagedacht. Ik ben werkzaam bij een leverancier van een Document Management Systeem, genaamd Circle Software. Als je met mij eens van gedachten wilt wisselen dan kan dat en kun je mij bellen op ons centrale nummer 040-2972444. Zij weten dan wel waar ik uithang.

    Met vriendelijke groet,

    Monique Selij