documentmanagement voor huisartsen

  • Harm Jan

    In de huisartsenpraktijk wordt veel tijd besteed aan de afhandeling van documenten (papieren post, edifact berichten, brieven, labuitslagen enz. ). De assistente is traditioneel een groot deel van de tijd (zo'n 20%) bezig met de afhandeling van alle soorten post. Tijd die we liever aan de behandeling van patienten zouden besteden. Huisartsinformatiesystemen(HIS) hebben zeer beperkte mogelijkheden voor het verwerken en opslaan van gegevens. Voor een grote HIS gebruikersvereniging organiseer ik een middag over de mogelijkheden voor scannen. Op die middag willen we ook het proces postverwerking, opslag en beschikbaar houden tegen het licht houden.

    Ik zou graag in contact komen met personen en bedrijven die me willen helpen onze problemen te analyseren.

    Op dit moment ben ik nog niet in een oplossing geïnteresseerd :-)

    Harm Jan

  • RetSoft

    Kijk eens op www.retsoft.nl

    Een programma waar vele huisartsen zeer tevreden over zijn.

  • Peter van der Loos

    Een programma kan problemen oplossen. Integratie binnen je bestaande automatiseringsomgeving biedt tijdsbesparing ,kostenbesparing en een verhoogde serviceverlening naar de klanten zonder daarvoor te hoeven programeren.

    Het beste zou je gebruik kunnen maken van een stagiare die de processen en automatiseringsbehoeften analyseerd. Of je huurt de kennis in.Waarna je een pakketselectie laat plaatsvinden. Altijd bereid een presentatie voor de vereniging te houden.

  • Vivienne

    Hi Harm Jan,

    Post registreren kost inderdaad veel tijd. Alleen wanneer je dit in een goed systeem doet kan het je later weer tijd besparen. Daar bedoel ik het terug vinden weer mee. Het programma HotDocs is een heel eenvoudig programma waarin je documenten kunt registreren. Hier moet je natuurlijk tijd insteken. Maar omdat je nu een standaard systeem hebt kan dit op termijn tijd besparen. Doordat je in HotDocs alles kunt terug vinden al heb je alleen maar een splinter in je geheugen dan is het mogelijk om het document in een mum van tijd terug te vinden. Kijk op www.hotdocs.nl en kom anders naar een vrijblijvende demo of maak een afspraak.

    Veel succes,

    Vivienne