SAP dms/archivelink

  • Egbert Kroon

    Beste mensen,

    Voor een project voor school moeten wij onderzoeken of SAP oplossingen biedt voor documentmanagement. De functies moeten zeer uitgebreid zijn en eigenlijk ‘basis’ van ‘open text’ overtreffen. Nu is mijn vraag, of er hier mensen zijn die ervaring hebben met SAP dms en archivelink en die ervaringen met mij willen delen.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Egbert Kroon

  • Monique Selij

    Egbert,

    Sap is goed in het bieden van oplossingen op het gebied van logistieke zaken. Daar komen zeker documenten bij kijken. Daar zijn speciale leveranciers die leveren Document Management Systemen. Met de huidige open technieken is het mogelijk om een integratie te realiseren tussen SAP en DMS. Ik denk ook dat het zo moet. Systemen zijn juist ontwikkeld om speciale problemen op te lossen maak gebruik van elkaars kennis en kunde en bundel die tot een nieuwe kracht. SAP gebruiken als een DMS zou misbruik maken van zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Monique Selij

    (20 jaar ervaring op het gebied van DMS)

  • Egbert Kroon

    Beste Monique,

    Bedankt voor je reactie. Wij waren zelf tot een soortgelijke conclusie gekomen. Het DMS van SAP kan niet tippen aan de functionaliteiten van een DIS. Maar een combinatie van die twee kan mooie dingen opbrengen, zoals de workflow toepassing van SAP en organisatiebreed toegankelijker DIS.

    Wij hadden een systeem gevonden dat deze oplossing biedt. Het is van EASY software en zei zeggen dat het naadloos aansluit bij SAP/R3. Ik vroeg me af of jij dit pakket kent en daar eventueel ook een mening over hebt, of dat je mischien een ander pakket aanbeveeld.

    Alvast bedankt,

    Egbert Kroon

    (Nu al bijna een maand ervaring op het gebied van documentmanagement)

  • niels gramser

    Beste Egbert,

    Laat ik nu met datzelfde probleem zitten.

    Zou je mij daarover kunnen informeren.

    Alvast bedankt,

    Niels

    (Ook al bijna een maand ervaring op het gebied van documentmanagement) ;-)

  • Egbert Kroon

    Nou Niels,

    Ik heb verder ook nog niet zo bar veel informatie over dit probleem gevonden, maar ik kan natuurlijk ook niet teveel zeggen he, want dat kan ons natuurlijk de 1e prijs kosten. Ik kan alleen zeggen dat de oplossing niet alleen in SAP ligt, maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook wel.

    Veel succes, jullie zullen het nodig zijn.

    Egbert

    ——————————————————————-

    check ook eens onze site: http://projuicers.cjb.net

  • Peter van der Loos

    Ook Windream en Docuware DMS systemen bieden een rechtstreekse koppeling met SAP R/3. meer info hierover is er op de sites te vinden.(.com)

  • Tom Nabben

    wij zijn bij ons bedrijf bezig met een soort zelfde onderzoek, ik meld wel wat daar uitgekomen is. als jullie iets weten laat het mij dan ook weten svp.

  • Judith Roffel

    We hebben een presentatie door iemand van SAP gezien. Conclusie is grofweg dat SAP geen ‘dedicated document management systeem’ heeft. SAP biedt wel ruimte om dat te koppelen aan de interface. Ze maken van tevoren geen voorwaarden bekend waaraan derden moeten voldoen om te koppelen met SAP, wie een licensie voor samenwerking wil krijgen moet de interface aanvragen en bewijzen dat ze een goede koppeling tot stand kunnen brengen.

  • Egbert Kroon

    Ok Judith,

    het scheelt dat je niet een stoel van mij af zat tijdens die presentatie, leer eerst je klas eens kennen zou ik zeggen, maar geeft niks hoor…overkomt de besten.

    Ik denk dat ik je vrijdag wel zie bij de presentaties.

    Groet,

    Egbert

  • Majid

    Hi there,

    my Dutch is not good so I'll do it in english. Why aren't you trying the Livelink solution of Open Text, it's a very powerfull solution not only for Document Management, but also as Search Tool, Collaborative Tool and Workflow Tool. They can be easily integrated with any kind of ERP Tool (ex.Activator SAP which enable Livelink to work through SAP and vice-versa).

    www.opentext.com

    Majid

    (KM consultant for Belgium and Luxembourg)