askSam

  • Jan Sloot

    Kan iemand mij informatie geven over het werken met askSam? voordat ik het ga aanschaffen wil ik graag weten of het de moeite waard is! (ik ben bezig met een historisch onderzoek, moet daarvoor veel archiefgegevens opslaan en terug kunnen vinden)

  • Databeest

    Helaas kan ik je geen info geven over AskSam, maar ik zou je graag willen wijzen op een alternatief: www.signifile.nl

    Signifile wordt gekenmerkt door gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast kan er aan de hand van verschillende zoekingangen informatie teruggevonden worden.

    Het grote verschil met allerlei concurrerende softwarepakketten, is dat men bij die pakketten de fantasie moet gebruiken om te zoeken. Signifile probeert handvaten te geven om gericht te zoeken. Hierdoor voorkomt u ook het niet vinden van relevante gegevens, omdat de informatie is geindexeerd aan de hand van een vaste taxonomie.

    Voor meer informatie kunt u op de website kijken: www.signifile.nl of u kunt mailen naar Ernst@signifile.nl

  • witvoet

    askSam is absoluut geen subsituut voor signifile.websites als askSam.com en asksam.nl wijzen dat wel uit. We beschouwen het maar als een compliment om zo reklame te maken voor signifile.Databeest schreef:

    >

    > Helaas kan ik je geen info geven over AskSam, maar ik zou je

    > graag willen wijzen op een alternatief: www.signifile.nl

    >

    > Signifile wordt gekenmerkt door gebruiksvriendelijkheid.

    > Daarnaast kan er aan de hand van verschillende zoekingangen

    > informatie teruggevonden worden.

    > Het grote verschil met allerlei concurrerende

    > softwarepakketten, is dat men bij die pakketten de fantasie

    > moet gebruiken om te zoeken. Signifile probeert handvaten te

    > geven om gericht te zoeken. Hierdoor voorkomt u ook het niet

    > vinden van relevante gegevens, omdat de informatie is

    > geindexeerd aan de hand van een vaste taxonomie.

    >

    > Voor meer informatie kunt u op de website kijken:

    > www.signifile.nl of u kunt mailen naar Ernst@signifile.nl

  • Dirk-Jan Boon

    Hoi, ik las dat je informatie zocht over Asksam, Nu ik kan je hier heel veel over vertellen heb er namelijk ruim een jaar mee gewerkt. Ik kan zelfs een volledige versie van asksam op cd voor je zetten, zat bij een computer blad, dan kan je het eens uitproberen

    bel me maar als je meer info wilt: 0318-691613

  • Jan Sloot

    Hallo Jan,

    Ik kwam je naam tegen, is ook nog eens de zelfde als de mijne.

    Doe je ook toevallig aan het terug zoeken van familie?

    Ik kan tot nu toe terug naar 1700 en blijf daar steken.

    Misschien hebben we in het verleden nog iets met elkaar.

    Ben je geinteresseerd laat het me weten.

    Groetend

    Jan Sloot

    Lievelde