doorberekenen archiefkosten

  • Arjan

    Op dit moment zit ik in de laatste fase van mijn studie Informatiedienstverlening en Management. Deze fase kenmerkt zich als een afstudeeropdracht.

    Voor een facilitaire afdeling ontwikkel ik een kostendoorberekeningsmodel. Het archief valt ook binnen deze facilitaire afdeling.

    Nu ben ik op zoek naar gegevens, informatie etc over hoe je kosten bij archieven doorberekend. Wie kan mij hierbij op weg helpen. Alvast bedankt voor de medewerking

    M.vr.gr

    Arjan.

  • chris maas

    Arjan,

    Maak onderscheid in puur opslagkosten

    (kosten van de ruimte incl. electriciteit, klimaatapparatuur, stellingen, beveiliging, onderhoud stellingen, archiveringsmateriaal). Omslag per strekkende meter.

    en de bewerkingskosten ( bewaren/vernietiging op termijn, toegankelijk maken/houden (ook apparatuur/programma's), uitlenen/innemen, management, telefoon, werkruimte, arbeidsloon)