poststuknummer

  • Raymond

    Bij de gemeente Ridderkerk gebruiken we voor elk nieuw poststuk uitgaand, inkomend of intern een nieuw nummer.

    Zijn er andere gemeente die met een ander systeem werken. Bijvoorbeeld als het een antwoord is op een brief een /1 achter het poststuknummer plaatsen van het ontvangen stuk.

    Welke voordelen en nadelen zijn er aan dat systeem.

    Alvast bedankt

    Raymond

  • raymond

    Hallo raymond, toevallig heet ik ook raymond. Dat is grappig. Misschien kan ik wel helpen met jou vraag.

    Ander systeem:

    Ik heb welleens meegemaakt dat men voor de uitgaande nummer de dezelfde nummer gebruik als voor de inkomend nummer. Het voordeel hiervan is dat je makkelijk de link met het inkomend als het uitgaand poststuk legt. Het nadeel is dat voor geen controle heb op de uitgaande brief doordat je geen nummers meer uitgeeft voor uitgaande brief. Dus inkomend krijg 20040001 en de reactie wordt U20040001 of 2004000/1, 2004000/2. Ik vind persoonlijk dat je voor alle brieven een uniek nummer uitgeeft en als je het goed doet door een elk stuk met elkaar te relateren, dan heb je een sluitend systeem. En als jullie zelf die uitgaande brief versturen, moet de inkomende brief altijd aanwezig zijn bij de uitgaande brief. Raymond schreef:

    >

    > Bij de gemeente Ridderkerk gebruiken we voor elk nieuw

    > poststuk uitgaand, inkomend of intern een nieuw nummer.

    > Zijn er andere gemeente die met een ander systeem werken.

    > Bijvoorbeeld als het een antwoord is op een brief een /1

    > achter het poststuknummer plaatsen van het ontvangen stuk.

    > Welke voordelen en nadelen zijn er aan dat systeem.

    >

    > Alvast bedankt

    >

    > Raymond