Wie heeft een voorbeeld van hoe een tijdschriftadministratie opgezet moet worden en eventueel tips voor het opstellen van een plan van aanpak voor het beheer van het abonnementbudget?
Beste Joke,
Ik werk bij een gemeente en doe ter vervanging van een collega tijdelijk de tijdschriftenadministratie. Wij maken voor het bestellen van boeken en abonnementen gebruik van het bedrijf Infotrading in Zoeterwoude, en zij verzorgen ook de administratie. Wat erg handig is dat zij ook al kant en klaar roulatiestickers leveren, die je zelf via internet kunt wijzigen. Je mag me voor meer informatie anders wel eens bellen.
Met vriendelijke groet,
Dominique Riemersma
Gemeente Weert
tel. 0495-575420
Beste Joke,
Ik werk bij een gemeente en doe ter vervanging van een collega tijdelijk de tijdschriftenadministratie. Wij maken voor het bestellen van boeken en abonnementen gebruik van het bedrijf Infotrading in Zoeterwoude, en zij verzorgen ook de administratie. Wat erg handig is dat zij ook al kant en klaar roulatiestickers leveren, die je zelf via internet kunt wijzigen. Je mag me voor meer informatie anders wel eens bellen.
Met vriendelijke groet,
Dominique Riemersma
Gemeente Weert
tel. 0495-575420
Beste Joke,
Een goed tijdschriften bestand opzetten en automatiseren is niet zo moeilijk ik zou zo wat in excel voor je kunnen maken. Belangrijker is dat je eerst inventariseerd wat je nu hebt in Gratis bladen, abonnementen enz.
Vervolgens vraag je je collega's welke bladen zij nodig hebben, en dan vergelijk je dat met de lijst. Als je het slim speelt dan kan je best een paar soms dure bladen schrappen omdat men ze toch nooit leest, Maak in word formulieren voor de doorstroming en koppel die aan excell , bladen die te lang bij de collega's blijven vallen zoo op. de “ rubbish” bladen zijn vaak het snelst weer terug in de bilbiotheek.
Als je nog vragen hebt vraag maar, uitbesteden kan maar is niet gratis, dit plannetje kost even wat werk maar zo kom je er achter of een blad wat eerst “ hot ” was nu opeens wordt afgekraakt.
veel succes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?