Hallo,
Voor mijn afstudeeropdracht ben ik bezig met een pakketselectie+implementatieplan voor een DMS. Mijn opdrachtgever wil documenten (en gescande poststukken) archiveren m.b.v. Microsoft Exchange Server. De opzet was om Exchange Server zodanig in te richten dat het zonder toevoeging of extra software kon fungeren als DMS. Daarvoor is het echter te beperkt (met name het indexeren en zoeken). Omdat ze toch graag Exchange/Outlook als basis willen gebruiken (argumentatie laat ik hier even achterwege), heb ik ervoor gekozen om een pakketselectie uit te voeren voor pakketten die nauw samen werken met Exchange Server (bijv. het storen van de documenten in de Public Folders). VOorbeelden hiervan zijn DME 6.5/6.9 en Ixos eCONtent for Exchange.
Het grote risico wat deze voorwaarde (Exchange als basis) met zich meebrengt, is de veiligheid en beschikbaarheid van gegevens. Als de Exchange Server eruit klapt, om wat voor een reden dan ook, dan duurt het behoorlijk lang voor het weer in de lucht is. Als documenten gewoon op de fileserver worden opgeslagen, dan is het een kwestie van restoren op een andere server (die wel werkt).
Iemand hier nog ideeen over?
mvg,
Robert-Jan Broer