Vraag van student over DMS met versiebeheer

• Max

Hoi mensen,

Ik (student) ben bezig met een project in een bedrijf dat een dms op het oog heeft. Dit wordt dan voornamelijk gebruikt voor opslag van uiteindelijke versies van documenten die een lange tijd bewaard moeten blijven.

Daarnaast is er nog een gedeelte voor de medewerkers, ieder heeft dan zijn eigen schijf waar alsnog verschillende versies van concepten staan opgeslagen. Dus wordt er onnodig opslag capaciteit gebruikt. Ik heb gelezen dat er dms'en zijn die aan versiebeheer doen, maar ik geloof niet dat dit dms het doet. Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost zou kunnen worden? Alle ideeën zijn welkom. Alvast bedankt.

Groeten, Max

• max

Verkeerde titel, deze is duidelijker ?

• Yanto

“Ik heb gelezen dat er dms'en zijn die aan versiebeheer doen, maar ik geloof niet dat dit dms het doet.”

Over welk systeem heb je het? Hebben ze nu een systeem en wat is dat systeem?

Ik heb jouw stukje ff gelezen. Is dit de probleemstelling dan: “Welk systeem maakt het mogeljk om verschillende versies van documenten te clusteren en toegankelijk te houden?”

Ik loop op dit moment. In eerste instantie lijkt jouw opdracht makkelijker mij makkelijker dan die van mij ;-)). Ik neem dan ook aan dat dit een opdracht is die je van school hebt gekregen?

Groetjes,

Yanto

• Max

Yanto schreef:

>

> "Ik heb gelezen dat er dms'en zijn die aan versiebeheer doen,

> maar ik geloof niet dat dit dms het doet."

>

> Over welk systeem heb je het? Hebben ze nu een systeem en wat

> is dat systeem?

>

> Ik heb jouw stukje ff gelezen. Is dit de probleemstelling

> dan: "Welk systeem maakt het mogeljk om verschillende versies

> van documenten te clusteren en toegankelijk te houden?"

>

> Ik loop op dit moment. In eerste instantie lijkt jouw

> opdracht makkelijker mij makkelijker dan die van mij ;-)). Ik

> neem dan ook aan dat dit een opdracht is die je van school

> hebt gekregen?

>

> Groetjes,

>

> Yanto

Hoi,

Bedankt voor je reactie :) Volgens mij ben ik onduidelijk geweest.

Ze gaan een dms aanschaffen voor het archief, maar dan hebben ze nog steeds het probleem dat mensen verschillende versies opslaan (volgens hun) dus dat er nog steeds niet efficient genoeg gebruikt word gemaakt van de opslagruimte.

Hoe kan dit wel worden gedaan, dat was de probleemstelling.. zo'n beetje.

Het klopt trouwens dat dit een opdracht bij een bedrijf is voor school.

Wat was jouw opdracht?

Groetjes

Max

• Yanto

Hoi,

Misschien moet je je afvragen hoe de vraag naar versiebeheer ontstaat? Komt dit omdat meerdere mensen gelijktijdig aan 1 document werken? Wordt een document wel centraal opgeslagen dan?

Als je op deze vragen antwoorden kunt geven heb je het advies toch al bijna klaar?

Zelf heb ik de opdracht om een technisch archief te digitaliseren. Wil je meer weten over de opdracht dan moet je mij ff mailen.

Groetjes,

Yanto Hesseling

• Paul

Versiebeheer is zo ongeveer wel HET KENMERK van een goed DMS. Een DMS dat dit niet biedt is geen echt DMS naar mijn idee. versiebeheer waarborgt namelijk de consistentie van een document, zeker in een omgeving waarin men met meerderen aan een document werkt.