Procesgericht Docu. Mngmt?

  • MvHooijdonk@SiemensNL

    Huidige document management systemen bieden de gebruiker de mogelijkheid de inrichting hiervan zelf te bepalen.

    Cruciale stap hierbij is een indeling volgens een afdelingsstuctuur of een procesgerichte stuctuur.

    Vooral de procesgerichte stuctuur heeft mijn persoonlijke voorkeur.

    (Organisatieveranderingen leiden niet direct tot procesveranderingen)

    Knelpunten hierbij zijn alleen:

    -Hoe dit goed in te richten,

    -Hoe om te gaan met lopende projecten die door het gehele proces heen lopen,

    Is hierover info te verkrijgen? Mede tbv het overtuigen van superieuren voor de procesgerichte opzet.

    Mvgr.

    MvHooijdonk@SiemensNL

  • D. Oord

    Hallo,

    Misschien heb je iets aan deze link en hun nieuwsbrief.

    http://www.divakoepel.nl/

    Gr Daan

    www.scannen-comass.nl

  • Joost

    Als 1 van de belangrijkste voorstellen zou ik doen om processen werkelijk te behandelen als processen en dus geen uitzonderingssiuaties te creëren. Volgens mij zou je daar het meeste tijd in moeten steken en ben je daar ook het meeste tijd aan kwijt. Te automatiseren is het vervolgens altijd wel. (ooit een automatiseerder gehoord die zei: ..'nee dat kan niet?' ; ) )

    Je moet je organisatie meekrijgen dus een (gemakkelijk) proces eruithalen en deze in een pilot gooien. Goed kijken naar knelpunten en veel een vaak evalueren. Leg de nadruk op de voordelen, die bij dit soort zaken vooral aan de achterkant zitten. Het kennisdelen/ -borgen aspect zeg maar.

    Afhankelijk van je ervaringen en die van anderen hierbij kun je beginnen met processen die door de organisatie heen gaan. Maar dit is volgens mij een stap verder

    mvg, Joost