softwarepakket indexeren van gegevens

  • Esther Sedney

    Voor mijn stageopdracht dien ik een standaard formulier te bedenken (met persoonsgegevens). Dit formulier dient gescand te worden en gebruik makend van OCR/ICR technieken bepaalde gegevens automatisch te indexeren.

    Weet iemand een software leverancier die mij verder kan helpen?

    Ik heb al uitgebreid op documentmanagement-software.pagina gezocht en andere zoekmachines.

    Alvast bedankt

    Esther

  • Eric van Korven

    In de praktijk zetten we vaak de standaard software in die bij een sanner wordt geleverd. Bijv. HP scanjet waarbij een ocr pakket zit en de mogelijkheid deze documenten op te slaan als PDF. Dit is een oplossing voor wat kleinere organisaties maar het dient even als voorbeeld.

    Via de optie “Image on Text” wordt het plaatje en de tekst samen omgezet naar een pdf bestand en daarna kan onze full tekst zoekmachine (zie www.openims.com) door de inhoud van de documenten indexeren en doorzoeken.

    Je hebt dan ook geen tif plaatjes maar pdf bestanden en de meeste gebruikers hebben wel een locale versie van Adobe Acrobate Reader.

    Gr,

    eric

  • Gert Jan Knoet

    Swets Farrington in Haarlem levert profesionele software die in de gewenste functionaliteit voorziet.

    023-536 83 84.

  • Maarten Anbeek

    Simac datacollect in Ede levert profesionele software die in de gewenste functionaliteit voorziet.

    0318-649 699

  • wijntje hendrika

    Bij Google kom ik jou en je broer tegen.

    Leuk!!!